úvod       tipy a triky       servis     galéria       kontakt

Odkiaľ čerpáme životne dôležité látky

 

Vitamín B12 - v zdravom organizme, ktrý nie je poškodzovaný bežnou stravou, je zdravý tráviaci trakt a jeho mikrobiálne osídlenie pre nás produkuje toľko vitamínu B12, koľko potrebujeme. Pokusy, ktoré mali za cieľ zistiť prejavy nedostatku vitamínu B12, bolo vôbec ťažké uskutočniť, pretože tento vitamín sa nachádza všade (vo vzduchu, viac na povrchu koreňovej zeleniny).

Vitamín D - tvorí sa v našom organizme pôsobením slnečného žiarenia. Zásoba vitamínu D vytvorená v lete postačí na celý rok.

 

Esenciálne aminokyseliny sú tie, ktoré si náš organizmus nedokáže vytvoriť, preto sme odkázaný na ich príjem zo stravy. Odkiaľ sa zobrali v tele zvierat, ktoré mäso nežerú? Obsahujú ich aj rastliny, nie každá však celé spektrum. Pri pestrej rastlinnej strave je však nemožné, aby nám niektorá z nich chýbala. Celé spektrum esenciálnych aminokyselín obsahuje napr. šošovica, či sója a to dokonca v nadbytočnom množstve z hľadiska našich potrieb. Treba ich konzumovať živé - naklíčené (mäso sa takmer výhradne konzumuje tepelne upravené, čiže aj esenciálne aminokyseliny sú v ňom znehodnotené).

 

Vápnik sa všeobecne odporúča prijímať z mlieka a mliečnych výrobkov, tu je však vo forme nevyužiteľnej pre telo. Navyše, pri trávení tukov a bielkovín z kravského mlieka vzniká množstvo kyslých splodín, na ktorých neutralizáciu je naše telo nútené čerpať vápnik zo zubov a kostí. V konečnom dôsledku tak mlieko organizmus odvápňuje. Veľmi dobrým zdrojom vápnika je zelenina, všetky semená a orechy.

 

Železo je výborne využiteľné naším organizmom napríklad z jabĺk, listovej zeleniny, naklíčených strukovín petržlenovej vňate, mrkvy, sušeného ovocia a pod.

 

Naši oficiálni "odborníci" na výživu človeka svojimi radami a varovaním pred "extrémami" zasievajú do ľudí pochybnosti. Štatistiky však jasne hovoria v ich neprospech. Väčšinou sa presadzujú hlavne komerčné záujmy. Inde vo svete (štáty západnej Európy, Kanada, USA, Japonsko, Austrália...) sú tieto názory dávno oficiálne odvrhnuté ako neopodstatnené, a to dokonca už niekoľko desaťročí.

 

Je to skôr princíp prirodzeného stravovania vychádzajúci z toho, že treba organizmus zásobiť čo najväčším množstvom výživných a úpravou nepokazených látok, a to tak, aby sa organizmus čo najmenej namáhal ich trávením. A to sa dá podľa autorov tejto stravy iba tak, že budete podľa istých zásad prijímať výlučne surovú neživočíšnu stravu. Surové ovocie a zelenu, naklíčené obilniny a strukoviny, nepražené a nesolené olejnaté jadrá. To je všetko! Nič viac! Podľa propagátorov tohto stravovania treba vylúčiť zo stravy všetky škodliviny. To však nie sú len všetky živočíšne produkty, ale i všetky potraviny tepelne upravované a tým znehodnotené. Teda škodlivý je i chlieb náš každodenný.

 

Pred kúpou bicykla je dôležité vedieť, ako často chcete bicykel využívať. Ak sa cyklistike venujete aktívne, máte už svoje skúsenosti a výber bicykla je zrejme jasný.

viac...

Každý bicykel obsahuje plno mechanických častí, ktoré je potrebné z času na čas ponastavovať alebo prispôsobiť našim potrebám.

 

viac...

 

Vitariánstvo je životný štýl, nie jednorázová diéta. Je to ideálny cieľ, ktorého dosiahnutie by malo byť métou každého človeka, ktorý chce pomôcť svojmu zdraviu

viac...

Vitamín B12 v zdravom organizme, ktrý nie je poškodzovaný bežnou stravou, je zdravý tráviaci trakt..

 

viac...

BE - CYCLES

Lazovná 22,

974 01 Banská Bystrica

Pondelok - piatok: 10:00 - 19:00

Sobota: 09:00 - 13:00

Nedeľa: zatvorené